Креативни стартап ЛП ДУО из Србије иде на светско финале у Данску

Протекли викенд у Новом Саду обележили су креативци и њихове оригиналне идеје и непресушна енергија.

Наиме, у суботу, 22. септембра 2018. године, одржано је Такмичење за креативне индустрије “Креативни бизнис куп Србија 2018” за избор најбољег пословног концепта који ће у новембру  представљати Србију на светском финалу у Копенхагену.

У финалу је учествовало 8 тимова који су представили своје креативне подухвате и освојили највише оцене по критеријумима такмичења на основу којих такмичари треба да прикажу да развијају и унапређују саме креативне индустрије, или да доприносе развоју других индустрија. Својим наступом, знањем и талентима, такмичари су избрисали границу између ових критеријума и представили своје изузетне пословне подухвате који у многим областима већ прожимају животе сваког од нас.

Осим чланова жирија у чијем саставу су учествовале Татјана Калезић (члан међународног жирија Creative Business Cup), др Душица Драгин (доцент Академије уметности у Новом Саду) и Александра Каран (координатор Future Agro Challenge), у раду и оцењивању је учествовала и публика, па је цео догађај претворен у једну велику радионицу, дружење, размену мишљења, сугестије и смернице за даљи рад и побољшање пословних идеја, што је један од најважнијих резултата оваквих догађаја.

Поред прва три места, специјалних признања и гласа публике посебне симпатије свих учесника освојиле су чак две такмичарке труднице, па хајде да их све упознамо.

Побеници такмичења који су освојили прво место и пласман на светско финале у Данској су тим “ЛП дуо” из Београда са иновацијом “Хибридни клавир”, која класични инструмент клавир или пијанино, повезује са дигиталним светом и отвара неслућене уметничке и функционалне могућности. Победници су освојили и школарину престижног акцелератора Фаундер института из Силицијумске долине, који ће их припремити за излазак на светско тржиште.

Чак три признања, друго место, препоруку за Микрософт стартап Бизпарк програм и гласове публике, освојила је Тања Тробок и стартап “Ени, нот со ординари бејби”, мобилна апликација и пратећи производи помоћу којих се учи како ради бинарни свет, логика и начин функционисања нула и јединица на свима разумљив начин, од оних најмлађих до старијих корисника рачунара.

Треће место у категорији индустријског дизајна освојили су Александар Хашовић и Марко Ољача, техничко-дизајнерски двојац иза стартапа “Тиса технолоџи” са компјутерском тастатуром иновативног дизјна који комбинује сензоре, одрживу производњу и аутентични дизајн, који решава и проблем лаког хигијенског одржавања тастатуре, с обзиром да се може прати под млазом воде.

Посебно признање за промоцију науке, уметности и културе, освојио је модни бренд “Зага” из Новог Сада, који је представила Загорка Калентић Марковић кроз свој јединствени израз и повезивање познатих личности из света науке или уметности који на неочекиване начине, контекст и дизајн комуницирају са светом око себе и шаљу позитивне поруке.

Посебно признање за развој програма едукације у области архитектуре, освојио је архитектонски студио из Новог Сада, “Архингрин” који је презентовала власница студија Наташа Комљеновић. Овај стартап већ неколико година развија едукативну платформу за уређење ентеријера, као и блог са саветима како унапредити окружење и средину у којој живимо, оплеменити зеленилом и природним елементима.

У области рекламирања посебно признање за тимски дух освојио је тим из маркетинг агенције “ННМ студио” из Новог Сада са иновативном идејом “Љубимац адвертајзер” који може позитивно утицати на одрживост азила и збрињавање напуштених паса и паса луталица, као и укључити друге кућне љубимце у сталне и повремене рекламне програме.

У области развоја локалне заједнице посебно признање додељено је Александри Николић и стартапу “Соколина арт” из Београда за ширење еколошке свести и покрете које повезује у креативне радионице, а пажњу је скренуо и програм “Игре без граница” који је представио Предраг Попов из Петроварадина као програм за развој знања и рекреације код деце.

Кластер креативних индустрија Војводине честита свим учесницима такмичења и позива све суграђане да прате програме подршке за “креативце” и пружање помоћи за унапређење пословних планова, заштите интелектуалне својине и вештина презентовања. Један од таквих догађаја који се одржава сваког другог уторка у Салону у Радничкој је “Креативни блок” на којем се уз дружење, разговор о проблемима, препрекама и тематским радионицама учи како се од креативних талената и вештина може развити пословна каријера и сопствени посао.